Blog

Loučení s Mercedesy: VGP 23 uzavře poločas v Donington Parku

Mercedes-Benz Virtual GP 2023 se nezadržitelně blíží ke své polovině. Šestý podnik sezony se odehraje v britském Donington Parku a jezdci se zde naposledy utkají s „gétéčkovými“ vozy Mercedes-AMG GT3 Evo. Po letní přestávce bude prestižní česko-slovenská virtuální série pokračovat s monoposty Dallara F3 a pozměněným formátem závodů.

Donington Park se rozprostírá poblíž obce Castle Donington na severozápadním okraji anglického města Leicestershire. Otevřen byl v roce 1931 a je tak druhým nejstarším závodním okruhem na britských ostrovech. Zpočátku se využíval pro závody motocyklů, v dalším průběhu 30. let se přidaly i automobilové závody. Roku 1939 byl však kvůli 2. světové válce uzavřen a sloužil jako skladiště armádních vozidel. K jeho znovuotevření pro účely motorsportu došlo až koncem 70. let. Na okruhu se v roce 1993 konala Velká cena Evropy vozů F1, ale byla silně ovlivněna deštěm a zřejmě i proto na další ročníky už nedošlo. Do hledáčku Bernieho Ecclestona se Donington Park sice dostal ještě v roce 2008, ale nakonec formule 1 zakotvila v Silverstonu. Dnes okruh existuje ve 2 layoutech, přičemž závod Virtual GP se odehraje na známější variantě Grand Prix s délkou 4020 m a 12 zatáčkami. Traťový rekord zde drží Japonec Kimiya Sato, jenž v roce 2013 zajel s monopostem Auto GP Lola B05/52 Zytek nejrychlejší kolo za 1:17,707 min.

Oldschoolová trať v Donington Parku nekompromisně trestá jezdecké chyby. Žádné vyasfaltované únikové zóny jako na moderních okruzích tady nejsou.

Tato britská klasika se už zařadila mezi tradiční tratě v kalendáři Mercedes-Benz Virtual GP. Vozy třídy GT3 se zde vždy postarají o pořádných rozruch. Doufejme, že letošní závod zůstane ušetřen tak zásadních kontroverzí, k jakým v Donington Parku došlo před rokem. Z jezdeckého pohledu nejde o jednoduchý okruh, protože skrývá řadu záludností, na druhou stranu nabízí hned několik možností k předjíždění. Tomáš Enge se s ním seznámil jen v rámci testování, závod na něm ve své bohaté kariéře nejel. Na začátku roku 2008 tam absolvoval předsezonní test s týmem Modena, v jehož Aston Martinu absolvoval Le Mans Series (tehdejší obdoba dnešního mistrovství světa FIA WEC).

Tento Aston Martin DBR9 pilotoval Tomáš Enge společně se Španělem Antoniem Garciou v sezoně 2008. Jeden z testů tehdy proběhl i na Donington Parku.

Na startu závěrečného závodu první poloviny se objeví kompletní osmnáctka účastníků, která se popere o další bodové příděly. Lukáš Přáda bude chtít navázat na vítězství z Monzy a Adam Pilo plánuje návrat na stupně vítězů. Očekává se opět dramatický souboj našich jezdců s dvojicí týmu Entropiq, ale jak ukázal předchozí závod, do dění na špici se mohou zapojit i někteří další. Jak dopadne poslední měření sil před letní přestávkou, mohou fandové špičkového simracingu sledovat již v úterý 23.5. od 19 hodin živě na všech online platformách Virtual GP a od 22 hodin ze záznamu v televizi O2 TV Sport.

ZPĚT