Oslaví Tomáš Enge SIM Racing své první vítězství v Suzuce?
Mercedes-Benz Virtual GP pokračuje 4. závodem v japonské Suzuce. Jeden z nejdelších okruhů v seriálu patří k velmi náročným tratím, které dokonale prověří připravenost jednotlivých účastníků. Mezi nimi samozřejmě nebudou chybět ani Lukáš Přáda a Adam Pilo z týmu Tomáš Enge SIM Racing.
Okruh dlouhý 5807 metrů má 18 zatáček a leží asi 80 km od 4. největšího japonského města Nagoja. Od roku 1987 (s dvouletou přestávkou) se zde pravidelně koná Velká cena Japonska. Okruh byl vybudován v roce 1962 jako první permanentní závodní trať v zemi vycházejícího slunce. Je specifický tím, že má tvar číslice 8. Jde o jediný okruh v seriálu Grand Prix F1, na němž se vyskytuje mimoúrovňové křížení. Vyznačuje se nadprůměrnou obtížností a zejména vysokými nároky na fyzickou kondici. Rychlé zatáčky totiž generují značné hodnoty přetížení. Už úvodní úsek zvaný esíčka kombinuje několik pravých a levých zatáček, které jsou klíčové pro dosažení dobrého času. Největší výzvu však představuje legendární zatáčka 130R, která se jezdí téměř na plný plyn. Není divu, že se zde stalo již několik vážných havárií. Oficiální traťový rekord drží Lewis Hamilton s monopostem Mercedes, který v roce 2019 dosáhl času 1:30,983 min.
Před účastníky Mercedes-Benz Virtual GP 2023 stojí jedna z největších výzev sezony. Suzuka International Racing Course nemilosrdně trestá sebemenší chybu.
Pro šéfa týmu Tomáše Engeho má Suzuka zvláštní význam, neboť právě na ní se uzavřela jeho kariéra ve formuli 1. Dne 14. října 2001 tam odjel svou třetí a poslední velkou cenu a s málo konkurenceschopným vozem Prost si nevedl špatně. Po 19. místě v sobotní kvalifikaci dobře odstartoval do závodu a chvíli se pohyboval dokonce na 14. pozici. Nadějně rozjetý závod nejprve ovlivnila jeho chyba, když předčasně zamířil do boxů, a později ukončila technická závada. „Z televize se to možná nezdá, ale okruh je hodně členitý. Třeba cílová rovinka vede z kopce a sklon není úplně zanedbatelný. Obtížně se tu předjíždí, protože trať je velmi úzká. Velkorysé nejsou ani únikové zóny. Celkově jde o jeden z nejnáročnějších okruhů a k jezdecké chybě je blízko doslova na každém kroku,“ vysvětluje na základě osobních zkušeností Tomáš Enge.
Tomáš Enge na trati japonské Suzuky při svém třetím a posledním vystoupení za volantem Prostu AP04 v sezoně 2001.
Pro účastníky Mercedes-Benz Virtual GP půjde o výzvu, na kterou se všichni pilně připravují. Po 3 odjetých závodech figuruje Lukáš Přáda na 2. místě a Adam Pilo okupuje 4. příčku průběžného pořadí. Předpokládá se, že kořením bude opět napínavý souboj mezi stájemi Tomáš Enge SIM Racing a Entropiq. Zatím se pokaždé v cíli nejvíc radoval Martin Kadlečík z Entropiqu. Bude tomu tentokrát konečně jinak? To mohou fandové špičkového simracingu sledovat již v úterý 25.4. – od 19 hodin živě na všech online platformách Virtual GP a od 22 hodin ze záznamu na televizní stanici O2 TV Sport.