Blog

Red Bull Ring zahájí druhý poločas Virtual GP 2023

Mercedes-Benz Virtual GP 2023 má za sebou letní přestávku. Sedmým podnikem odstartuje 15. srpna na rakouském Red Bull Ringu do své druhé poloviny. Na jezdce čekají velké změny: „gétéčkový“ Mercedes-AMG GT3 Evo vymění za Dallaru F3 a popasovat se budou muset i s odlišným formátem závodního večera.

Stejně jako v loňském roce naplánovali organizátoři přesednutí do monopostů. Tentokrát to však nebudou výkonná monstra IndyCar, ale velmi lehké a mrštné vozy předchozí generace F3. Konkrétně jde o šasi Dallara F317, které ještě nemá ochranu kokpitu HALO. Dvoulitrový motor Mercedes sice disponuje výkonem „pouze“ 220 koní, ale při hmotnosti vozu jen 550 kg to bude docela divočina. Maximálka leží na hranici 270 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 4,3 s. Tyto malé a obratné stroje se jistě postarají o náležitý vzruch na trati – už proto, že se k závodění s nimi musí přistupovat jinak než v případě mnohem těžších vozů GT. Platforma iRacing omezuje objem nádrže na 60 %, jezdci tedy mohou natankovat maximálně kolem 27 litrů paliva.

Takhle vypadá monopost Dallara týmu Tomáš Enge SIM Racing pro druhou polovinu Mercedes-Benz Virtual GP 2023.

Přechod na jinou techniku doprovází změna formátu. Pojede se i nadále v úterý od 19 hodin, ale to je jediná podobnost s první polovinou. Patnáctiminutová kvalifikace určí startovní pořadí pro krátký sprint na čtvrt hodiny, který odstartuje v 19:25. Podle jeho výsledků se jezdci postaví na rošt hlavního závodu, který odstartuje v 19:45 a potrvá 35 minut. Oba starty budou pevné stylem Grand Prix, jak je u monopostů zvykem. Bodování nejlepších 15 v cíli hlavního závodu zůstává stejné, držitel nejrychlejšího kola si opět připíše bonusový bod. Ze sprintu si odnese body nejlepší osmička podle schématu 8-7-6-5-4-3-2-1. Sprint se odjede na jeden zátah, během hlavního závodu platí povinnost absolvovat minimálně 1 zastávku v boxech. Ostatně s omezením nádrže by palivo stejně nevystačilo až do cíle. Výměna pneumatik není povinná a vzhledem ke sprinterskému charakteru závodu ani potřebná. Přezouvat se tedy bude jen po defektu.

„První polovina sezony mi nevyšla úplně podle představ, snad se to s novým formátem zlomí. Obhajobu loňského titulu jsem ještě neodpískal,“ hlásí bojovně naladěný Lukáš Přáda.

Letní přestávku všichni jezdci využili k intenzivnímu tréninku. Lukáš Přáda nastupuje do druhého poločasu z 2. místa. Na vedoucího Martina Kadlečíka ztrácí 46 bodů, ale pořád má reálnou šanci obhájit svůj loňský titul. Adam Pilo je průběžně čtvrtý se ztrátou 14 bodů na třetího Martina Sirotka. V klasifikaci týmů patří sestavě Tomáš Enge SIM Racing 2. příčka s odstupem 60 bodů na vedoucí Entropiq. Bude zajímavé sledovat, jak se zcela nová podoba závodů promítne do výsledků. Na špici se opět čeká dramatický souboj našich jezdců s dvojicí týmu Entropiq, ale překvapení nejsou vyloučena. Jak kdo vstoupí do druhého poločasu, mohou fandové špičkového česko-slovenského simracingu sledovat již v úterý 15.8. od 19 hodin živě na všech online platformách Virtual GP a také v přímém přenosu na obrazovkách O2 TV Sport.

ZPĚT